نماد سایت سودوئر

مصاحبه خوب (Good Interview)

در این مقاله نظر شخصی و تجربه های خودم رو در مورد اینکه یک مصاحبه خوب چی هست و چگونه برنده مصاحبه شویم مینویسم. امیدوارم که بتونه کمکتون کنه و مفید باشه.
رزومه
مهمترین و مهمترین و مهمترین عامل برای یک مصاحبه خوب، رزومه خوب هست. و تکنیکهای مهمی که رعایت کردنشون خیلی میتونه به داشتن مصاحبه خوب کمک کنه رو اینجا مطرح میکنم.
ترتیب موارد رزومه :
در ادامه میخوام ترتیب بخش های رزومه رو از بالا به پایین بنویسم.
 
مصاحبه
و اما مصاحبه. به نکاتی که می‌نویسم خیلی توجه کنید.
فرآید مصاحبه رو خودتون مشخص کنید
معمولا به خاطر اینکه رزومه شما رو خوب یادشون نمونده،‌ اولین مورد مصاحبه این هست که یه مختصر توضیحاتی راجه به خودتون بگید، یا اینکه ازت میخوان که صحبت کنی و بگی چکارها انجام دادی. این سوال اولی که میپرسن نتیجه برد یا باخت شما رو توی مصاحبه مشخص میکنه. حتما در پاسخ به جواب این سوال خیلی خودتون رو آماده کنید. شروع کنید از ابتدای عمر کاری و تجربه هایی که در شرکت های قبلی داشتید بگید و حتما به مواردی که مورد نیازشونه بیشتر بپردازید. در جواب به این سوال خیلی طولانی فکر نکنید و سعی کنید راجع به کارهای قشنگی که در شرکت های قبلی انجام دادید صحبت کنید. مثلا من پاسخ به این سوال رو اینشکلی میگم:
<<< من از سال ۸۷ با لینوکس آشنا شدم و اولین تجربه کاری من برمیگرده به زمانی که توی تیم رباتیک برای ربات ها برنامه مینوشتم با زبان سی پلاس پلاس. تو زمان دانشجوییم به فیلد IT مخصوصا Linux Administration خیلی علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم کاری مربوط به این شاخه پیدا کنم. یه قرارداد ۶ ماهه بستم با یک شرکتی به عنوان سیستم ادمین جونیور و اونجا وظایفم فلان و بیسار و بهمان بود و با این سرویس ها آشنا شدم و تصمیم گرفتم که برای کسب تجربه بیشتر یه کار تمام وقت بهتر پیدا کنم و رفتم به شرکت دوم به عنوان لینوکس ادیمن و به مدت ۳ سال اونجا کار کردم. این شرکت یه شرکت نرم افزاری هست که سرویس های زیادی رو داره و من توی بخش فلان با این سرویس ها تجربه خوبی بدست آوردم و کنار دست سنیورهایی کار کردم. بعدش به فلان دلیل تصمیم گرفتم که برم به شرکت سوم تا بتونم با تکنولوژی های ایکس و ایگرگ بیشتر آشنا شم و تجربه کسب کنم. اونجا کارم این بود و …. . الان هم که به مدت ایکس ماه هست که مشغول هستم و وظایفم به عنوان فلان اینا هست و کارهایی که انجام دادم اینا هستند.>>>
یه چیز توی این مایه ها. دقت کنید که حتما اسم تکنولوژی ها رو که اونا دوس دارن بشنون بیارید و توضیح بدید. حتما یه کوچولو راجع به شرکت توضیح بدید. بگید چه کارهایی کردید. چون اگه این سوال رو خوب و با اطمینان جواب بدید اون مصاحبه گر نکته هایی رو برمیداره و در رابطه با اونها ازتون سوال می‌پرسه و کلی زمان رو توی مصاحبه برای خودتون خریدید و به مصاحبه گر این نکته رو گفتید که من راجع به فلان موضوع بلدم پس او هم ممکنه از اون موضوع ها بپرسه ازتون. دست مصاحبه گر رو باز نزارید که خودش موضوع انتخاب کنه و ازتون بپرسه.
اینها نکاتی بود که من توی ذهنم اومد. ممنون میشم اگه تجربه ای دارید یا موردی هست مطرح کنید.
مرسی.
خروج از نسخه موبایل